נתניהו: "איזו מדינה פלשתינאית נקבל? עוד עזה? רפובליקת דאע"ש?"

אבי יעקב No Comments on נתניהו: "איזו מדינה פלשתינאית נקבל? עוד עזה? רפובליקת דאע"ש?"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפתיחת מושב החורף של הכנסת פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את סקירתו המדינית במליאת הכנסת בדברים על מבצע "צוק איתן". "במבצע צוק איתן אל מול מתקפת טרור הראתה ישראל לעולם מהם נחישות ואחדות, מול מתקפת החמאס שנועדה לחטוף את חיילנו ולהחזיק את אזרחנו כבני ערובה. מוטטנו את הטרור וחיסלנו רבים ממפקדי הטרור. הנחתנו על חמאס מכה קשה ביותר. נחשוף את השקרים ועלילות הכזב המוטחות נגד צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם שיצא למלחמה שאין צודקת ממנה. ישראל גאה בעמה ובצבאה. ישראל לבדה עומדת מול כוח אסלמי קנאי. עמידה איתנה זו אפשרה לנו לדחות על הסף את תכתיבי החמאס שהיו מסכנים את ישראל".

בהמשך עבר ראש הממשלה לדבר על המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלשתינאית. "במערכה המדינית דרושה לנו אותה נחישות עוצמה ואחדות כמו במבצע הצבאי. גם כאן, יש מי שרוצה להכתיב לנו תנאים שיסכנו את עתידנו. תנאים של הקמת מדינה פלשתינית בלי שלום ובלי ביטחון, הכנסת פליטים וחלוקת ירושלים. ואחרי כל הדרישות המופרכות הללו הם אינם מסכימים לתנאי הבסיסי ביותר במו"מ בין שני עמים. הכרה הדדית".

נתניהו אמר: "יש כאלה שאומרים לי נצייר מפה נשרטט גבול עם הרשות הפלשתינאית ואחר כך 'יהיה בסדר'. יהיה בסדר? כפי שהיה בסדר אחרי שיצאנו מעזה? יצאנו מלבנון? מה הטעם בשרטוט גבול אם איננו יודעים איזו מדינה נקבל בצד השני של הגבול. נקבל עוד עזה? נקבל כמה תת מדינות גועשות? אולי רפובליקת דאע"ש? כראש ממשלת ישראל השאלות הללו מעסיקות אותי ללא הרף. אינני מוכן להסתפק באמירות כוללניות בענייני ביטחון. כי מה שיקבע הן לא המילים היפות על הנייר אלא החיילים בשטח. מי ימנע חפירת מנהרות מטול כרם? רק חיילי צה"ל. בהגנה על ישראל, אין תחליף לחיילי צה"ל".

נתניהו אמר: "הסדר שלום ייתכן בנוסחה הבאה: מדינה פלשתינית מפורזת שתכיר במדינת ישראל. הניסיון מראה לנו שאם נוותר על הדרישות הללו ונלך לפי שיטת "יהיה בסדר", שום דבר לא יהיה בסדר".

ראש הממשלה הוסיף: "לא נטפח תקוות שווא לכל יוזמה לא אחראית שמציעים לנו השכם והערב. רבותי, קצת סבלנות והרבה אחריות. כי יש תקווה. מתחולל באזור שינוי ברור במדינות המרכזיות בעולם הערבי שרואות דברים רבים עין בעין עם ישראל ובהן הסכנות שבאות מהאסלאם הקיצוני. זה יכול לשרת את ישראל בניצול הזדמנויות והדיפת סכנות. אין סכנה גדולה יותר מאשר ניסיונה של איראן להפוך למדינת סף גרעינית. מקווה שהקהילה הבינלאומית לא תעשה טעות היסטורית ולא תסיר הסנקציות מעל איראן באופן שיכול שתהיה בידיה פצצה גרעינית תוך זמן קצר. ואנא זכרו שישראל תמיד תשמור על הזכות להגן על עצמה".

"אינני נתפס לפסימיות משום שאני רואה את העוצמה שלנו , את ההתקדמות שלנו. בכבישים, במחלפים, בקו הרקיע של תל אביב ובסיבים האופטיים ממטולה עד אילת. נתוני האבטלה שלנו הם מהנמוכים בעולם. אותם כוחות יאפשרו לנו לגבור גם על יוקר המחייה. נביא לפתרון גם בתחום הזה. בשבירת קרטלים, בניפוץ מונופולים, אלה שתי המשימות הגדולות שלנו: להגן על החיים ולשפר את איכות החיים".

נאום ראש הממשלה שוסע בקריאות ביניים מספסלי האופוזיציה



0 תגובות